Quantcast
Browsing all 24 articles
Browse latest View live

Clik here to view.

Dag 3 på veien i Skottland – Loch Ness og Harry Potter

Vi kom oss opp tidlig, og tåken hang for en gangs skyld lavt i fjellene. Men det gjorde ikke så mye siden vi hoppet i bilen med en gang frokosten var fortært, og satte kursen mot Loch Ness. Turen tok...

Landsby- og publivet i England

I går dro vi et par stykker (blant annet hun jeg bor på B&B med) til en liten landsby like ved her som heter Lenham. Kjempesøt landsby med imponerende gamle hus. Når jeg sier gamle hus, så vil det...

En weekend i Edinburgh

Jeg hadde to og en halv dag til rådighet i Edinburgh, og ble veldig positivt overrasket da flybussen kjørte oss til togstasjonen Waverley. Fantastisk symmetriske viktorianske og georgianske murhus...

Arkeolog på jobben – Diggin’ in the dirt

Da var Skottland byttet ut med store jorder i Kent i England og store mengder støv og jord. Denne uken har jeg jobbet på en arkeologiske utgravning her i England! Jeg meldte meg på en «field school»...

Airth Castle Hotel

Første natten min i Skottland tilbrakte jeg på Airth Castle Hotel. Når man befinner seg i Storbritannia som har flere tusen slott, så er det jo ganske gøy å faktisk prøve å overnatte i et også! Airth...

London dag 1 – Kew Gardens, Monumentet og elvelangs

Det var en fryd å komme tilbake til landet som har høflige innbyggere, smale gater og bøttevis med scones. Kjenner jeg har savnet det (mye)! Da jeg landet strålte solen fra blå himmel, så det var ikke...

London dag 2 – Ekorn, afternoon tea og en tardis

Dag to i London startet med et smell. Hotellfrokost er ganske så fantastisk. Gode og mette forlot vi frokostbordet, pakket sammen de gigantiske sekkene våre og dro mot flyplassen. På Heathrow fikk vi...

Afternoon tea på Sketch

Sketch er et kult og annerledes restaurantkonsept i London. De åpnet dørene i 2002 og har siden den gang fascinert alle sine besøkende. Det er ikke en restaurant, men en samling av diverse kunsteriske...

Castle Combe – the prettiest village in England

Castle Combe har vunnet tittelen «den vakreste landsbyen i England» opptil flere ganger. Når man står midt i byen, ved buttercross-steinen* avbildet ovenfor, og ser seg rundt – da skjønner man...

Opplev London på budsjett

London er en av de dyreste byene man kan reise til, men likevel en av de mest populære. Heldigvis finnes det massevis av muligheter dersom man ønsker å oppleve byen uten å måtte komme hjem med en...

En dagstur til Gibraltar

Nesten så langt sør som man kommer på fastlandet i Europa, henger det en liten avlang landmasse, som på mange måter skiller seg fra landet den sitter fast i. Gibraltar henger fast i Spania, ligger...

Lewis og Harris – en reise til de ytre Hebridene

Solen skinte da vi forlot Ullapool. Blå himmel dominerte ovenfor de bare fjellene og åsene på fastlandet. Naturens karrige utseende fikk meg til å føle at vi stod på en ferge som skulle ta oss mye...

Gjensyn med Isle of Skye

Isle of Skye er den største av øyene i de indre Hebridene i Skottland – og absolutt den mest populære. Det er kanskje ikke så rart. Den er lett tilgjengelig, er fin å utforske på egenhånd og inneholder...

Clik here to view.

Strender, scones og fiskerlandsbyer i Cornwall

Lengst sørvest i England ligger Cornwall, et grevskap med omtrent en halv million innbyggere. Den vakre halvøya består av nydelige sandstrender, grønne heder og åser, legendariske slott, idylliske...

Portmeirion – en liten bit av Italia i Wales

De pastellfargede husene i Portmeirion strekker seg oppover den furukledde klippen. Kirkespir hever seg over bebyggelsen, og på piazzaen omringer roser og syrinhortensia et ovalt basseng med en fontene...

Jakten på slott, kyr og Mr. Darcy i the Peak District

Slott, kyr og Mr. Darcy altså, hvilken flott blanding. Jeg visste ikke helt hvem eller hva jeg ønsket å finne mest da jeg satte kursen mot Peak District, høylandsområdet omtrent en times kjøring sørøst...

Koselig i the Cotswolds

Området Cotswolds består av sjarmerende små landsbyer som på alle måter omfavner det norske begrepet “koselig”. Her står steinhus med små vinduer og tegldekte tak sammen i små klynger med rosebugnende...

Tåke, damptog og tradisjoner på Isle of Man

Isle of Man er på mange måter et merkelig sted. Her har sauene fire horn, kattene er uten hale, hester trekker trikken og alle hilser på feene når man kjører over broen deres. Dessuten ligger øya...

11 steder å besøke i Wales

Wales er bare halvparten så stor som Danmark, men har likevel rikelig med steder å se og besøke. Her finner du blant annet fargerike havnebyer, slott og ruiner, langstrakte strender, høye fjell og dype...

Stratford-upon-Avon: I fotsporene til Shakespeare

På vei fra Peak District til Cotswolds måtte jeg legge inn en overnatting. Når jeg så på kartet fant jeg fort ut hvor. Like nord for Cotswolds ligger nemlig Stratford-upon-Avon, Shakespeares fødeby og...

Browsing all 24 articles
Browse latest View live

Latest Images

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.